Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2013

Επιτέλους κάποιος θα πρέπει να αναλάβει την ευθύνη για όσα συμβαίνουν.




Προχειρότητα, αδυναμία σχεδιασμού και αναλγησία, χαρακτηρίζουν τις ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας.
Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το Υπουργείο Παιδείας αρνούμενο να αντιληφθεί την τραγική πραγματικότητα στον χώρο της εκπαίδευσης, εξακολουθεί να «παίζει» με τα νεύρα και τις αντοχές των εκπαιδευτικών που δοκιμάζονται από τα σκληρά και άδικα μνημονιακά μέτρα.
Αδιαφορώντας για το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί είναι και άνθρωποι με ατομικές αλλά και οικογενειακές υποχρεώσεις, τους υποβάλλει «στο μαρτύριο της σταγόνας», κάνοντας ασκήσεις επί χάρτου σε ότι αφορά τις υπηρεσιακές τους μεταβολές, μη δίνοντας αποσπάσεις σε νομούς όπου προσλήφθηκαν αναπληρωτές και παρά το γεγονός ότι ακόμα υπάρχουν κενά στα σχολεία.
Με ακατανόητες και εκτός υπηρεσιακής αλλά και κοινής λογικής ενέργειες, θεσμικών αλλά και εξωθεσμικών κέντρων, έχει κατορθώσει να αναστατώσει την εκπαιδευτική κοινότητα.
            Χιλιάδες συνάδελφοί μας, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας, βρίσκονται σε απόγνωση μετά την προχειρότητα, τις αμφισβητούμενες και διαβλητές διαδικασίες που τηρήθηκαν από το υπουργείο για τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης στην Α/θμια εκπαίδευση.
  Οι συνάδελφοι ειδικοτήτων δέχονται μια πολλαπλή επίθεση αφού :
  • Μετά τις μετατάξεις σχεδόν χάνουν οριστικά τη δυνατότητα μετάθεσης.
  • Χάνουν σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα απόσπασης και βελτίωσης θέσης.
  • Υποχρεώθηκαν την τελευταία στιγμή να παρουσιαστούν στις οργανικές τους θέσεις επειδή το Υπουργείο δεν έβγαλε έγκαιρα τις αποσπάσεις τους.
Είναι πράγματι λυπηρό στη σημερινή εποχή το Υπουργείο Παιδείας μιας Ευρωπαϊκής χώρας να μην έχει τη δυνατότητα να προγραμματίσει έγκαιρα τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, ώστε να λειτουργήσουν με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται τα σχολεία, οδηγώντας χιλιάδες συναδέλφους και τις οικογένειές τους στην απόγνωση.
            Τη στιγμή που η Κυβέρνηση απειλεί και τρομοκρατεί τους πολίτες και τους εργαζόμενους με τα πειθαρχικά και τη δαμόκλειο σπάθη του ελεγκτή δημόσιας διοίκησης, εύλογα αναρωτιέται κανείς αν για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υπάρχει αξιολόγηση και ελεγκτής δημόσιας διοίκησης. Η Κυβέρνηση που καθημερινά διακηρύσσει την αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα, απαξιώνοντας τους δημοσίους υπαλλήλους και τους εκπαιδευτικούς, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις πιο απλές διαδικασίες, να σχεδιάσει, να προγραμματίσει και να φροντίσει ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι έγκαιρα στα σχολεία τους.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ καταγγέλλει τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και την ισοπέδωση των εκπαιδευτικών.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ καταγγέλλει την πολιτική των αντιφάσεων, της προχειρότητας, της αναξιοκρατίας της μετατροπής της εκπαίδευσης σε εποχικό εμπορικό προϊόν!!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΑΙΤΕΙ:
•          Την κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μέσω του Υπουργείου Παιδείας.
•          Την άμεση κατάργηση των διαφόρων προγραμμάτων και τη μεταφορά των σχετικών πιστώσεων στο Υπουργείο Παιδείας.
ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ !!

Το  Π.Δ.  152/2013 για την αξιολόγηση μας γυρίζει ακριβώς 30 χρόνια πίσω, στην προ του 1982 εποχή, αφού τα όσα προβλέπει, με ελάχιστες παραλλαγές, ίσχυαν και τότε:
  • Ο επιθεωρητής και ο Διευθυντής του σχολείου αξιολογούσε τότε, ο Σχολικός Σύμβουλος και ο Διευθυντής του σχολείου αξιολογεί τώρα.

  • Ελλιπής, επαρκής, καλός, πολύ καλός, εξαίρετος, κλπ. οι χαρακτηρισμοί τώρα, παρόμοιοι τότε. Το μόνο που αλλάζει είναι η κλίμακα της βαθμολογίας. Αντί για το 50, που ίσχυε ως άριστα τότε, τώρα ισχύει το 100.

  • Σύνδεση με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη υπήρχε τότε, ακριβώς το ίδιο υπάρχει και τώρα.

Επιστροφή, λοιπόν, στο παρελθόν με το νέο – υποτίθεται – Π.Δ. 152/2013. Σα να μην πέρασε μια μέρα από τότε!!!

            Για να μην επιστρέψουμε στο καθεστώς χειραγώγησης και αστυνομοκρατίας στα σχολεία,  θα δώσουμε και τώρα τη μάχη μαζί με ολόκληρο τον κλάδο για να διατηρηθεί το καθεστώς παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας που υπάρχει στα σχολεία.

ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ,
με στόχο τη βελτίωση, του εκπαιδευτικού έργου
Η αξιολόγηση που προτείνουμε πρέπει να λειτουργεί ως ανατροφοδοτικός μηχανισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Να αξιολογεί το σύνολο των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία (υποδομές, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, επιμόρφωση, συνθήκες άσκησης εκπαιδευτικού έργου), να κινείται στους άξονες προγραμματισμός, στοχοθεσία, παρακολούθηση και αξιολόγηση από συλλογικά όργανα (Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο), να έχει στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού  έργου και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού.
Δεν μπορεί  η  αξιολόγηση να  συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη και τις απολύσεις εκπαιδευτικών που προβλέπονται στο υπάρχον νομικό πλαίσιο
(Νόμοι 3848/2010 και 4024/2011).
Το Ολοήμερο σχολείο, που θεσμοθετήθηκε το 1997 και αποτέλεσε τη διέξοδο στην ανεργία των εκπαιδευτικών, σήμερα το έχουν οδηγήσει σε φθίνουσα πορεία, το έχουν μετατρέψει σε παιδοφυλακτήριο όπως διαπιστώνεται από τον τρόπο στελέχωσης του,  με απώτερο σκοπό τη διάλυση του,  αφού μέσα Νοεμβρίου και  σε πολλά ολοήμερα σχολεία δεν υπάρχει υπεύθυνος δάσκαλος ολοήμερου και αφετέρου δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων.

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί είναι οι μόνοι στο Δημόσιο τομέα που δεν έχουν τη δυνατότητα παραίτησης οποιασδήποτε χρονικής στιγμής. Κάθε χρόνο σφίγγει ο κλοιός όλο και περισσότερο σχετικά με τις ημερομηνίες παραίτησης. Τα τελευταία χρόνια με συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις αλλάζει και περιορίζεται το χρονικό διάστημα από την υποβολή της αίτησης παραίτησης μέχρι τη λύση της υπαλληλικής σχέσης.
Σύμφωνα με το τελευταίο νόμο 4186 / 2013 οι αιτήσεις των εκπ/κών που επιθυμούν να συνταξιοδοτηθούν θα πρέπει να υποβάλλονται αποκλειστικά το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου και η υπαλληλική τους σχέση θα λύεται αυτοδίκαια στο τέλος του διδακτικού έτους. Οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών φαίνεται να είναι το κύριο εμπόδιο στον έγκαιρο προγραμματισμό του ΥΠΑΙΘ.

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΜΟΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΟΧΗΣ
Η ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΞΕΧΕΙΛΙΖΕΙ
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου